Veckan som gått - so far

Snart ännu en vecka till ända, en vecka full av aktiviteter. I måndags var det ju bugg som vanligt där jag fick lite mer konkreta tips på hur jag ska förbättra mina högersnurrar som jag har haft problem med att hinna runt. Tisdagen spenderade jag i Helsingborg tillsammans med min kära vän Micis. Så mysigt att träffas mitt i veckan över en middag och en fika, det kan jag verkligen sakna! I onsdags var jag i stallet, alltid trevligt som vanligt. Josefin har köpt ett nytt tredelat äggbett till Pajas som han verkade trivas bra på. Jag vet inte om det var slumpen eller om han gick väldigt stadigt i form, men min hand kändes mer stabil på det här bettet. Blir spännande att se hur han går på morgondagens avdelningsträning och kanske ännu mer spännande att se hur min hand beter sig! Händerna är verkligen något jag måste jobba med att hålla stilla, inte minst till den kommande tävlingen.

Nåväl, veckan fortsatte med torsdag då jag åkte till Lund och hälsade på Julia, vi lagade vår standard middag bestående av stekt halloumi, grönskaker och ris. MUMS! Igår fredag var jag också i stallet som bjöd på en uteritt. Jag har verkligen missat att det är ljust till efter sex på kvällen, vilket ledde till att Anna och Josefin tittade på mig med stora ögon när jag vid fyra klev in i stallet med reflexer som jag tänkte spöka ut Pajas med...

Idag har jag agerat ponny-mamma till Anna som inledde tävlingssäsongen hos Trolleholms RF. Hon och Lucia gjorde en mycket fin ritt. (du kan läsa mer om Anna och hennes hästar kan du läsa om HÄR och om du är nyfiken på Josefins vardag med sina hästar kan du kolla HÄR) Det var spännande att vara på en ponnytävling och se alla döttrar och mammor som springer omkring hit och dit. Under eftermiddagen hann jag även med en kort cykeltur som kändes något lättare än förra veckan. Vinden är verkligen jobbig när den ligger åt fel håll...

Nu ska jag snart börja med kvällens middag och sen ska vi åka till Lund och bowla, ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0