Ridhusfredag

Idag körde jag och Josefin till ridhuset i Askeröd med Pajas. Vi tänkte ha lite lektion tillsammans med Marita och Ilse men det slutade med att Josefin red Ilse istället för att stå på marken och skrika. Lika glad var jag för det, jag red runt själv på Pajas och han travade glatt på. Galopperade också för den delen, han kändes riktigt fin i galoppen idag. För några veckor sen var han väldigt fyrtaktig i galoppen och ville inte riktigt böja igenom men idag var detta inget problem. Fina, fina lilla Pajas-hästen! Han är verkligen en klippa, jag undrar hur jag ska klara mig utan honom den dagen vi flyttar uppåt landet.

Dagens färd till ridhuset för mig tillbaka till den tiden då jag bodde hemma och vi red i ridhus nästan varje fredag jag och Kaka. Jag tänker tillbaka på alla dessa timmar vi har slitit i ridhuset hon och jag. Mamma har stått troget vid ingången och tittat på med glädje. Alla dessa minnen...

Efter att ha ätit en tredjedels pizza och lite godis har jag nu landat i soffan och tar mig inte härifrån. Jag ska slå på ett avsnitt av Grays Anatomy eller nåt och njuta av mig kväll i ensamhet med levande ljus. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0