Hästsöndag

Idag blev det en hästsöndag. Jag åkte till stallet redan vid åtta för att hinna mocka ligghallen innan avdelningsträningen. Halv tio stod Pajas i transporten, Josefin satt vid ratten och jag bredvid, alla tre redo för att köra till Eslövs ridhus och träna. Det var riktigt roligt att träna idag, programmet kändes bra och vi var verkligen synkade. Lite tråkigt att jag missar tävlingen på MILA-mässan men man kan inte vara överallt och Hemavan är nog så roligt tycker jag!

När Pajas åter var ute i sin hage, nöjd med sin insats för dagen, så lastade vi Josefins andra häst, Amarula och körde till Askeröds ridhus där Josefin fick lite ordentlig ridning på sin fina unghäst. Klockan var närmare halv fyra när jag körde från stallet, nöjd och glad (om än lite hungrig). Stalltimmar är verkligen bra för själen.

En vårdag i november.

 

Nu ska jag vara lite social med min kära sambo, vi ska göra varma mackor och sen äta glass med varma bär och titta på Solsidan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0