Hästrelaterat

Jag är inne i ett häst-il nu. Det är så sjukt roligt att rida!! Pajas är som ni säkert sett ganska nöjd med sitt liv verkar det som. Det gör att det känns ännu roligare att rida. Under våren är det två tävlingar inplanerade för mig och Pajas, en dressyrtävling som SSFF anordnar och en dressyrtävling där fjordhästar och nordsvenskar gör upp om titeln som finaste häst. Vi slipar på formen och sitsen och klämmer in någon avdelningsträning lite då och då.

Stallet har alltid varit en fristad för mig, det är dit jag har flytt när allt annat har rämnat. I min ungdom har jag spenderat otaliga timmar i stallet tillsammans med min finaste Kaka. Stalltimmarna har aldrig präglats av destruktiva tankar vilket gör att jag ser tillbaka på tiden med ett ljust minne.

Jag är så glad att jag för snart ett år sedan tittade på blocket, hittade Pajas och fick turen att lära känna honom och Josefin och Anna och de andra hästarna i Final Fjordstall. Ni är fantastiska!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Varför finns det ingen "gilla-knapp" här?! ;)

2011-03-06 @ 13:33:24
URL: http://amarula2008.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0