One moment in time

Idag hade jag och Pajas ett moment. Vi red dressyr för Josefin och Pajas gick hur sjukt fint bra som helst. Lätt och eftergiven i munnen, mjuk i sidorna, lyhörd för vikthjälperna, galoppfattningar utan dess like.... Ja listan kan göras lång på hur fin han var!! Jag satt och log hela vägen hem. Efter att ha läst boken om sits så inser jag hur avancerat det faktiskt är att rida. Att kunna ha koll på hela sin kropp, från topp till tå och dessutom kunna få 500 kg häst att dansa fram. Det är en konst, det är det verkligen. Och det är fysiskt ansträngande. Därför blir jag extra glad när jag får till det där som man eftersträvar som ryttare, de ögonblicken när man bara kan åka häst och hästen springer hur vackert som helst. Jag är fortfarande i ett lyckorus. Världens finaste Pajas!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad var det den där boken hette? Låter som något som skulle vara kul att läsa :) Fast oj, vilken väg man har till en sits som är nått.. Jag är glad att tillslut började känna mina magmuskler igen efter graviditeten. Det tog väl bara en sådär 10 månader :P

2011-02-19 @ 15:01:59
URL: http://jagochminlillafamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0