Avdelningsträning - check

Idag var det den första avdelningsträningen för mig och Pajas. Efter många om och men och strul med bilar, ev snöstorm och förkylningar kunde vi lasta Pajas och köra iväg till ridhuset i Eslöv. (som typ var det finaste ridhuset jag varit i!) Pajas tyckte att det var skitskoj att det hände något och var laddad till tusen! Under uppvärmningen visade Pajas att även de som passerat 20 kan bocka, då han drog iväg en bockserie när vi galopperade på mittvolten. Söta, lilla hästen! Pajas verkar nöjd med livet just nu för han är så fin och rolig att rida! Josefin filmade lite i torsdags, så fort hon skickar filerna till mig så kommer dom läggas upp här, jag lovar!

Jag börjar gilla det här med att faktiskt gå upp lite tidigare på helgen, dagarna blir så mycket längre! Idag har jag förvisso spenderat 6 timmar med hästen, men klockan är ändå bara fyra. Jag tänkte promenera bort till Berga och titta på när Tommy spelar match. I veckan har det blåst småspik, men idag verkar det ha lugnat ner sig och solen strålar på Skåne.

Vi besiktade bilskrället i torsdags, den gick INTE igenom. Nu är det bara att hitta en ny bil (inte bara på grund av besiktningen) men vi fick lite press på oss själva. Blocket är vår bästa vän just nu...

Hoppas ni trogna bloggläsare har en trevlig lördag! Ni är tre tappra själar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0