Dagens tävling

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om dagens tävling. Pajas kändes fin och mjuk under framridningen och likaså under programmet. Lite bristande bjudning och några småmissar men ändå en helt okej ritt tyckte jag. Det tyckte inte domaren vilket resulterade i ett katastrofresultat som jag inte ens tänker publicera här. Jag nöjer mig med att säga att det var ett av mina sämsta resultat någonsin under de åren jag har tävlat. Jag tröstar mig med att jag var i gott sällskap med resultaten men visst känns det lite tråkigt ändå.

Nästa tänkta tävling går av stapeln om en dryg månad, NordFjordkampen. Efter dagens prestation och resultat måste jag erkänna att motivationen tryter, jag ser inte riktigt poängen med att lägga ut en massa pengar på anmälningsavgifter och bensin för att sedan bli bedömd med 4:or och 5:or. De sifforna kan jag leva utan och jag kan lika gärna träna hemma i paddocken när lusten tränger sig på.

Josefin försöker lura med mig på en lokal storhäst-tävling i Eslöv men den ser (tyvärr!) ut att krocka med avdelningsträning, så vi får väl se vad som händer här framöver. Imorgon är en annan dag och jag kan känna situationen annorlunda då. Jag rider trots allt "bara" för att det är kul och så vill jag att det ska förbli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0