Söndagens aktivitet

Idag fick jag ett sms av Pajas ägare. Hon undrade om jag ville vara med på avdelningsridningsträning på söndag. Avdelningsridning beskrivs enligt följande av Södra Skånes FF:

"Fyra fjordingar, ett dressyrprogram, en tävling. Det är avdelningsridning med ett fjordhästlag! Avdelningsridning är en typ av lagsport i dressyr där fyra ryttare rider ett dressyrprogram samtidigt som till viss del påminner om kadrilj. Sporten blir allt större och det arrangeras en del tävlingar i Skåne från lätt till mer avancerad klass. Ekipagens samspel och estetiska framträdande är av stor vikt, och det är en stor fördel att hästarna i laget är ungefär lika stora, har likadan utrustning och är av liknande färg. Vad kan då vara bättre en lag helt bestående av fjordhästar!"

Jag sa att jag gärna ville vara med, så på söndageftermiddag vet jag vad jag sysslar med. Ska bli jätteroligt! Då har jag också fått hit min egen ridhjälm och skor. J har varit snäll och lånat ut hjälm och skor till mig, problemet är bara att hon har lite mindre huvud än vad jag har, så mitt huvud känns lite mosat efter en stunds ridning...

Idag har jag lagat blodpudding till middag. Till blodpudding äter jag lingonsylt. Tyvärr har min älskade sambo skruvat åt burken så hårt att jag under inga omständigheter får upp den. Resultatet blev blodpudding utan lingonsylt. Nåväl, det ska nog gå bra att löpa och gymma lite trots allt.

Skönt med en arbetsdag kvar av denna vecka och ännu roligare att mamms och papps kommer på torsdag. Vi ska hitta på massor av mysiga aktiviteter. Imorgon ska jag till Pajas, jag får kanske ta honom en sväng på dressyrbanan så vi är redo för söndagens träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0