Sjuklig träningsvärk

I tisdags var jag på gymmet och gav kroppen en omgång. Främst benens muskulatur fick känna att de levde och resultatet någon dag senare var en sjuk träningsvärk. En timmes ridning på det utökade träningsvärken till insida lår. Det blev ingen dressyr igår, eftersom det hade regnat hela dagen kändes det så halkigt i paddocken, så vi red ut istället. Pajas var pigg och glad och skrämmande lik Kaka. I vanliga fall brukar han komma i form så fort jag kortar tyglarna, men igår skjöt han fram huvudet och sprang för glatta livet. Jag lät honom hålla på så ett tag tills jag talade om för honom att göra något kreativt av energin och placera den i bakbenen. Efter lite diskussion gick han med på det och sprang hur fint som helst!

Fölis, eller Myklos (inte säker på stavningen) växer så det knakar och han är en riktig skönhet! Pajas blir alldeles till sig när han ser honom och Lucia sköter sig exemplariskt som mor. Myklos är en ganska tuff herre som galopperar långa sträckor från sin mamma och försöker krypa genom staketet, trots strömmen.

Nu sitter jag och inväntar min mor och far som ska anlända med tåget 13.15. Jag ser fram emot en mysig helg! På söndag är det ju tid för lite avdelningsridning och det ska bli jättespännande. Ha en fantastisk helg, det ska jag ha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0