Rapsfält och sekundmeter

Igår lämnade jag mamma och pappa vid tåget och spenderade kvällen framför TV:n tillsammans med en pizza, lite godis och Desperata Husfruar. Idag gav jag mig ut på en cykelrunda, då det var ett tag sen. Rapsfälten har slagit ut och blommar för fullt, Skånes landskap skiftar i grönt och gult. Vinden hade mig i ett järngrepp men regnet behagade att ha ett uppehåll. Skåne visade sig från sin sämsta sida när föräldrarna var här, men vi hade det trevligt ändå. Hemma i norr är det tydligen full sommar och här visar termometern ynka 9 grader.

Som väl är ska jag få rida i ridhus idag, så det stör mig inte så mycket att vädret är grått och trist. Jag har försökt samla kraft till att gå och handla veckans mat och förbereda middagen imorgon med Julia, men jag har inte samlat tillräckligt med kraft, så jag tittar på TV istället. Handlingen får vänta tills jag är hemkommen från stallet, för snart är det dags för mig att byta om och köra till Pajas. Det ska bli så spännande att testa avdelningsridning.

Imorgon kommer även Tommy hem och jag längtar jättemassamycket! Vi får spendera fem dagar tillsammans innan jag flyger till Uppsala och hälsar på Micis! Med denna start och avslut på veckan så kan den inte bli annat än kanoners.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0