Måndag och jag är sjukskriven

Vaknade tidigt imorse och var så fruktansvärt yr. Detta höll i sig under hela frukosten och ett smygande illamående trillade liksom ner över mig. Så jag bestämde mig för att sjukskriva mig idag, så jag inte smittar pensionärerna med något olämpligt. (med tanke på calici som flurerar friskt runt om i länet) Nu tror jag inte att jag har calici iochförsig eftersom illamåendet inte har blivit något mer än just bara illamående. Men man vet ju aldrig. Solen strålar som aldrig förr utanför fönstret, men jag sitter i soffan och brottas med huvudvärk just för tillfället. Jag kollade synen i lördags och den var OK, så huvudvärken senaste tiden beror inte på dålig syn.

Annat som vi gjorde i helgen var att gå en sväng på Väla och se Melodifestivalen i Malmö hos A. Det var en trevlig kväll med vin, muffins och lite sällskapsspel. Igår var jag och T ute på en tvåtimmarspromenad i det vackra vårvädret, för nu är det verkligen vår här.

Vår lägenhet börjar ta fin form, nu har vi äntligen hittat rätt gardiner och köpt en Sverigekarta som vi ska pryda med diverse kort från olika delar av landet. Det kommer bli fint tror jag!

Här kommer några våriga bilder från Landskrona:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0