A part of me #4

Den fjärde delen av mig tillägnas min brors hund Wilma. Även om hon inte har varit en daglig del i mitt liv så har hon en stor plats i mitt hjärta och vi tycker mycket om varandra. Se bara på bilden här:
.


G köpte Wilma sommaren 2002 och första gången vi träffades var när jag nyss hade kommit hem från England. Wilma är en strävhårig (och motsträvig) tax. Hon har mycket personlighet (precis som alla andra djur) och har en stor kärlek i livet. Det är hennes Husse. Kärleken är ömsesidig. Wilma och jag har haft många diskussioner om livet, till exempel att man inte ska skälla för mycket, hoppa upp mot låren och borra in klorna i huden, inte tugga sönder skor etc etc etc... Vi har haft ganska vilda diskussioner och nu är vi kära vänner, som respekterar varandra. Jag tröstar ofta Wilma när hon är sur och ledsen på sin husse om han har gått ut på krogen utan henne. Då brukar hon få sova tillsammans med mig (om inte T är med förstås, för T och Wilma är inte lika bra vänner pga allergi...) I gengäld värmer hon min säng eller viftar på svansen när hon ser mig.


Platsen Wilma tycker bäst om är nog Björkvattnet. Där har hon spenderat åtskilliga dagar tillsammans med sin husse. När Ronja avlivades fick Wilma fylla upp tomrummet, även om en hund inte kan ersätta en annan. Det är mycket trevligare att komma hem till Piteå om Wilma är hemma och möter en i dörröppningen, jämfört när "bara" mamma och pappa gör det. Haha. Kärt barn har många namn och det stämmer verkligen på Wilma. Hon går även under namnet Taxen Max, Tasse Tass, Mååååxx, Klosse Klass....

Wilma lever och frodas tillsammans med sin husse i Umeå för tillfället. Vi har inte träffats sen jul, så jag börjar sakna henne lite grann och hoppas att vi ses snart. För trots att hon är en motsträvig tax så är hon fruktansvärt söt och fin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0