Mjölksyra och 176 hjärtslag per minut

Igår tog vi en kort cykeltur på 2 mil i den vackra sommarkvällen. Jag har förstått att raps har en ganska kort blomningsperiod, för nu finns det inga gula fält kvar. Bara gröna. Jag var pigg i benen och höll en bitvis friskt tempo. Stoltast var jag när jag i sista backen höll 30 km/h nästan hela vägen förutom sista sträckan då jag damp ner till en pinsamt låg hastighet som jag inte vågar skriva ut. Pulsklockan visade ca 176 slag/minut och flåset var ett faktum.

Nåväl, nog om detta. Det är fortfarande mycket på jobbet, ibland lättar det och känns greppbart, men idag innan jag gick hem så blev jag less igen. Ta nya tag imorgon och sen ta en ordentlig helg och vara en ny människa. Pajas räddade min kväll med en uteritt, han är så fin den lilla hästen. Jag har bestämt mig för att inte gnälla för mycket över saker jag faktiskt kan påverka och innan jag ger upp så ska jag ha gett det ett försök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0