Sjuk

Måndagar är min sjukskrivardag. Tidigare i vintras var jag också sjukskriven på en måndag. I helgen har jag varit i Stockholm och hippat världens bästa Henna som om två veckor ska stå brud i Umeå. Det var en rolig tillställning med inslag av massa värme, god mat, härligt sällskap och galet roliga aktiviteter! Tyvärr kände jag redan lördagkväll lite skav i halsen och på söndagen var sjukan ett faktum. Det var en jobbig tågresa hem vill jag lova ocn en ännu jobbigare natt. Med knappt hörbar stämma ringde jag till jobbet imorse och rasslade fram att jag var tvungen att sjukskriva mig idag. Tommy var så söt imorse när han insåg att han skulle missa tåget och sa att jag fick lägga mig i hans knä och bli struken på ryggen. Är han inte världens finaste kille, så säg.

Jag har knappt vågat gå ut nånting idag trots att det har varit 25 grader varmt och strålande sol. Jag tycker att det känns fel att göra sånt som man gör på sin fritid en dag när man är sjuk. Därför har jag legat i soffan och tittat på Desperate Housewives och slumrat till då och då. Emellanåt har jag suttit på balkongen och lyssnat på en bok. Nu under eftermiddagen vågade jag mig och för att hämta ett paket jag har beställt och postade några brev. När jag kom hem var jag helt slut och kände att det nog var rätt beslut imorse att stanna hemma. Hoppas jag är piggare imorgon, då ska jag ha en date med Anna och visa henne Landskronas bästa sidor!

Denna vecka är en kort vecka, vi åker nämligen upp till Skellefteå på onsdagkväll och ska på begravning på torsdag. Livet tar oväntade vändningar ibland. Jag åker ner igen på fredagkväll och på lördag väntar en date med LARS WINNERBÄCK!! Och Julia såklart. Melissa Horn ska också vara med på daten, så det kommer bli en superkväll.

Nu ska jag återgå till soffläge och senare rota fram något ur kylen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0