Om livet i Landskrona

Januari har passerat och vi har som sagt blivit Landskroniter. Livet flyter på, jag tycker mest att jag äter och sover och åker tåg. En vanlig dag ser ut som följer:

- klockan ringer 05.00 (jag är så trött att jag vill gråta!)
- vi snoozar till 05.15
- kliver in i duschen och dränker toaletten
- äter frukost 05.30
- fixar fejan och gör mig redo för att åka
- T åker till stationen 06.10
- jag åker ca 20 minuter senare
- tåget till Ängelholm avgår 06.38
- framme 07.13
- jobb 07.30 - 16.00
- åker tåget hem antingen 16.32 eller 16.45
- hemma i lägenheten kring 17.30
- laga mat, äta, diska undan
- sen vet jag inte var tiden tar vägen, men plötsligt är klockan 22 och det är dags att göra sig redo för sängen (jag är så trött att jag somnar innan jag ens har lagt täcket tillrätta, alternativt ligger jag och pratar med mitt livs kärlek tills klockan är alldeles för mycket!)

Förra helgen gästades vi av finbesök från Sundsvall och denna helg har vi Skellefteå-besök. Som sagt, livet rullar på i en ganska snabb takt. Vi har kommit ganska fint iordning i vår lilla lägenhet, men ännu är det några små detaljer jag vill ha på plats innan bilder kommer. Till exempel gardiner som inte är en halvmeter för korta...

Och ni ska veta mina söta AT-flickor, biomedicinhumlor och bästa Piteå-vän, JAG SAKNAR ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0