Vårruset 2010

Nu är jag och A anmälda till Vårruset i Malmö 3:e maj. Det ska bli roligt! Nu är det bara att ligga i hårdträning fram till loppet, så vi klarar våran tid.

Idag har Landskrona visat sig från sin bästa sida för våra gäster, strålande sol och lagom vårvarmt. Vid havet blåste det lite kallt men en bit därifrån var det riktigt skönt att strosa runt. Till och med så skönt att vi blev sugna på en glass. Nu har molnen återkommit, så vi sitter inomhus och slappar innan vi ska gå och inhandla kvällens tacco-middag.

Cykelrundan igår blev inte så lång som jag hade tänkt mig, den blev bara 2,5 mil. Vinden var för tuff mot mig i en superlång uppförsbacke. Fördelen med uppförsbackar är att det sedan kommer en nedförsbacke, vilket belönar sig med 40 km/h. Sista raksträckan låg i lä och då trampade jag lätt upp i 35 km/h. Underbart, helt underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0