Semesterresan!

Här kommer en liten rapport om vad jag egentligen gjorde under mina 10 dagar i hemtrakterna.

Landade i Luleå på fredagkväll där G mötte upp mig. Vi åkte hem till honom och fick oss en öl, ett glas vin och lite tilltugg. Alltid lika trevligt! På lördag förmiddag rullade vi mot fjällen, stannade för att köpa kräftor och grillkol i Arvidsjaur och matpaus i Sorsele. Väl framme fick vi oss den traditionella jägern och gick sen och hämtade vatten. (dvs G bar och jag höll i taxen) Bastun blev så småningom varm så vi hoppade in där och njöt av värmen och utsikten. Kvällens middag bestod av kräftor vilket var sjukt gott!

På söndagen vaknade vi i lugn och ro, åt en stadig frukost för att sen bege oss ut i skogarna för att leta kantareller. Och litegrann hittade vi allt! Tillbaka i stugan blev det en powernap för vissa, medan andra satt framför brasan och läste tidningen med ett glas konjak. (inte jag) Bastu blev det även denna kväll och middagen bestod av grillad oxfilé, potatisgratäng och grillad majs. VANVETTIGT GOTT! Mätta, nöjda, rena och nöjda somnade vi sött i våra sängar. Sista dagen började vi med ett avsnitt av Skärgårdsdoktorn och sen frukost. Strax efter lunch rullade hemmåt mot Piteå där mamma och pappa lagade middag till oss. Tack älskade bror för underbara dagar!!

Tisdag och onsdag spenderade jag i Piteå och roade mig med att laga lunch och middag till mina föräldrar och gå en sväng på stan för lite shopping. På onsdagkväll åkte jag till Skellefteå och hälsade på svärfamiljen och pussade lite på Tommy. På fredag åkte vi till Umeå, och hjärtat kommer alltid att klappa lite extra för den staden. Malin mötte mig vid bussen och vi åkte hem till henne och tog sedan en promenix mot Strömpilen för att köpa godis. Mums! Till middag gjorde vi en väldigt spontan, improvisatorisk (heter det så?) och god kycklingwok.

På lördag gick vi en stan för lite mer shopping, bland annat väldigt snygga mössor (jag har möss-mani just nu). Under eftermiddagen mötte jag Henna för en fika och prat på Station, väldigt mysigt! Sen åkte jag vidare för att äta middag med Micis, vilket blev en pizza och lite vin och en massa surr. Återvände sedan till Malin och somnade hos henne. På söndagen träffade jag Elin för en kopp riktigt kok-kaffe och avslutade sedan min Umeåhelg med en date med Sandra på Waynes och lite scones.

Tyvärr går en helg väldigt fort, så även denna. Tack alla söta, underbara vänner för mat, husrum och trevligt sällskap! Jag saknar er redan!!

Nu är vi alltså åter i Skåne-land och några saker har hänt även här:

- Jag har blivit faster till två små pojkar.
- Jag har fått glasögon. (ser VÄLDIGT smart ut i dom!)
- Jag har fått en liten tjänst i Ängelholm och en liten tjänst i Lund.
- Löven börjar bli gula även här nere, blåsten är hård, och det är faktiskt ganska kyligt.
- Vi har oftast inget internet, vilket resulterar i att vi får gå till biblioteket och surfa.

Det var allt för den här gången. Kom ihåg att ni alltid är välkomna ner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0