Minnen från en tidigare tid

Idag träffade jag en tjej som jag mötte på ett ridläger för en herrans massa år sedan. Sist jag var på Sindarve var 2001 och det var då vi träffades. Sen dess har vi knappt haft någon kontakt med varandra alls. R bor i Lund och när hon fick veta att jag flyttade till Helsingborg föreslog hon att vi skulle träffas, vilket vi gjorde idag. Jag blir alltid lika fascinerad, det kan gå så mycket som åtta år och ändå har man så mycket att prata om att vi med lätthet kunde fylla ut två timmar på ett café med en kaffe och en kopp te. Det var en trevlig pratstund och jag hoppas att det inte dröjer åtta år tills vi ses igen!

Idag har jag och T försökt att plugga och göra upp budgetar, men inte fått till det riktigt... Drygt när man sitter i flera timmar med en uppgift och upptäcker att det inte stämmer och att vi har gjort fel. Vi har också varit och simmat och ätit kinamat till middag. Jag måste nog lägga om min träning nu och försöka läka ut den här förbenade benhinneinflammationen som inte riktigt är bra. Därför tänkte jag simma mer och springa mindre.

Samtalet med R inspirerade mig till att köpa en racercykel och cykla Vätternrundan. Och om man ska cykla Vättern, varför inte åka Vasaloppet oxå? Jag blev sugen!

En annan fundering som har dykt upp i mitt lilla huvud under kvällen är om jag ska starta företag?

Suger på dessa karameller ett tag och återkommer med svar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0