Äntligen framme och äntligen internet!

Hej gott folk!
Jag ber om ursäkt för att det har tagit lite tid att uppdatera och meddela att jag och Tommy är framme i Helsingborg. Vi har nämligen haft problem med att få igång internet. Men efter ett biblioteksbesök, några frågor hos kunniga datakillar, ett nytt operativsystem och många timmars fix från Tommys sida så funkar det. Jag kan meddela att jag känner mig ganska handikappad utan internet, jag kunde till exempel inte betala försäkringen eller smörgåstårtorna (som bara strular!!) eller kolla upp kartor och sånt. Men nu!

Vi körde från Skellefteå i måndagsmorse och mellanlandade i Umeå där vi tog det sista i lägenheten och lämnade tillbaka nycklarna. Hej då Isitidsgatan. Sen rullade vi vidare mot Sundsvall där det bjöds på lunch hos syster och systerdöttrar. På kvällen var vi framme i Stockholm hos äldsta bror med familj där vi hade en liten examensmiddag. Morgonen därpå jobbade vi oss ut från Stockholm och körde på fina 110 vägar hela vägen till Helsingborg. Bilen höll hela vägen, bara någon enstaka host kring Uppsala... Väl framme i Helsingborg fick vi börja med att städa lägenheten, eftersom ordinarie hyresgäst inte hade gjort det. Morr!

Under veckan har vi upptäckt att Helsingborg är en ganska trivsam stad, jag menar både IKEA, Hööks och Biltema (för Tommy), vad mer kan man önska sig? Vi har kollat in IKEA och handlat lite smått och gott därifrån och så har vi varit över till Danmark och fikat lite. Vi har också fräschat till våra frisyrer, så vi är så fina så! Idag har vi fixat och trixat med cyklarna så vi kan uppleva staden by bike. Detta var allt för idag, bjuder på en bild av min nya look.

Nyslingad och nyklippt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Va fin du blev. Eller de var du ju innan också men frisyren klär dig! Det låter ju som att ni kommer att ha det superb i söder. Och Hööks och allt. DU får ta nån bild på staden och lägga upp ¨på din blogg så jag vet hur det ser ut när jag kommer och hälsar på :D Hoppas allt fortsätter och vara bra Puss

2009-06-13 @ 21:36:35
URL: http://malinl.blogspot.com
Postat av: AT

Vad fint håret blev!

2009-06-14 @ 09:07:00
Postat av: Henna

Snygg frilla Britta, du ser ju helblond ut nu, är du det?! Ovanligt men snyggt iaf :) Kul att höra att ni fått igång internet å sånt! Trivs ni än så länge?! Puss!

2009-06-14 @ 14:12:34
URL: http://hennah.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Snyggt! Bra att ni har det bra. Jag åker ner på tisdag. Då får vi börja planera! Hoppas det går bra på första dan i morgon. Hörs! Kram

2009-06-14 @ 19:56:33
URL: http://dubbelem.blogspot.com/
Postat av: sandra

tjusigt brittz! nystart och ny-look :) ska man göra det ska det göras ordentligt, helt klart! puss

2009-06-16 @ 17:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0