Mitt nya liv, eller nåt

Man skulle nästan kunna tro att jag har börjat ett nytt liv. Både igår och idag steg jag glatt upp med T klockan fem på morgonen, trampade i löpskorna och begav mig iväg på en 5 kilometersrunda. (det är ganska tomt på gatorna vid den tiden på morgonen, bara någon enstaka stackare som ska till jobbet möter mig och ger mig en blick med stora ögon) Kommer hem lagom i tid för att hinna duscha, dricka en kopp kaffe och cykla ner till stationen och äta en smörgås på tåget till Ängelholm. Jag får se hur länge denna hurtighet håller i sig. Antagligen någon dag till, när kroppen säger ifrån och benhinnorna spränger. Jag ska hålla ut med löpningen fram till våren, då ska jag införskaffa en cykel. Sommaren kan jag varva med cykel och löpning. Jag har också köpt mig ett simkort för mitt friskvårdsbidrag. Nästa års friskvårdsbidrag kan komma att gå till en träningskort någonstans, jag vet bara inte var. Varför finns inte IKSU i alla städer?

Nu är det inte länge kvar till jul och hemfärd. Fyra dagar är vad jag får avnjuta hemma. En av de dagarna ska jag spendera i Gargnäs och döpa de små pojkarna som kom till världen tidigare i höst. Jag och Tommy har dessutom fått den stora äran att vara fadder till en av dem. Nyårsafton ska jag fira hos farmor med en massa god mat och mys. Jag tyckte att det var onödigt att jag ska sitta ensam i Helsingborg och att hon ska sitta ensam endast tre timmar härifrån. Så jag betalade 190 kr för en ToR-biljett och slår två flugor i en smäll; hon blir glad och jag slipper sitta ensam.

Nu ska jag rota fram lite mat i kylen, så den är färdig när T kommer hem. Sen ska vi öppna presentkalenderns första paket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0