Året som gick

2009

Snart har ytterligare ett år passerat förbi. Och vad har hänt? Massor och ingenting. Exempel på händelser under året:

- jag lärde mig åka snowboard
- jag tog examen
- jag fick ett jobb
- jag och T flyttade till Skåne
- två nya syskonbarn kom till världen

Det har till stor del varit ett bra år för mig, många spännande förändringar och starkare ben att stå på. Jag är stolt över mig själv att jag och T vågade lämna trygga norr- och västerbotten, sätta oss i bilen och flytta till en främmande stad 150 mil bort. Bara sådär.

Julen firades i Piteå, den var trevlig och så livlig som den kan bli med en sex- och fyraåring. Tyvärr var helgen alldeles för kort och knappt hade jag kommit hem innan det var dags att åka de långa och många milen tillbaka till Helsingborg. Nu har jag jobbat i två dagar och imorgon bär det av till Vänersborg och farmor. Det ska bli trevligt. Det är tomt här utan min kära sambo. Åter konstaterar jag att Helsingborg hade varit outhärdligt utan honom vid min sida. Jag är så lycklig och tacksam att jag får somna och vakna bredvid honom varje kväll och morgon. Det låter klyschigt, men det är sant.

Så här i min ensamhet, när jag har reflekterat över min hemvistelse och väckt minnen till liv, känner jag att jag saknar så otroligt mycket. Jag ska inte gå in på detaljer men det finns vissa bitar av det tidigare som jag så gärna skulle vilja ha även här. Hur skaffar man ett nytt liv? Nu längtar jag hem. Jag saknar Umeå och IKSU. Jag saknar Nydalahöjd. Jag saknar Kaka. Jag längtar efter att sitta i morgonrock och tillsammans med G titta ut över Tärnafjällen samtidigt som Winnerbäck sjunger "Jag får lixom ingen ordning på mitt liv". Jag saknar mina underbara vänner. Jag hoppas vi ses snart. Till exempel saknar jag:

En vinterdag på väg till skolan

B: Hej! Vad kallt det är ute idag!
M: Va?
B: Ja, det var 15 hos mig.
M: 15? Var har du sett så många  katter?!
B: Katter? Nej, vad kallt det är sa jag...

En söndagmorgon på Tomtebo
M: Du, jag mår inte så bra...
B: Ojdå, vill du ha en hink?
M: En drink?! Är du inte klok?!
B: Nej, nej, en hink...

En fredagseftermiddag efter C-uppsatsarbete
L: Hur ska vi göra ikväll tycker du? Dricka lite vin?
B: Du, vi ska dricka så jäääävla mycket vin!
L: Låter bra, dricka vin, massa vin!

En lördagkväll i en soffa, framför en TV på Ålidhem
M, J, M, B: "Kom änglar kom älvor det börjar bli kallt!"

Och mest av allt, just nu, saknar jag T.



PS. Ett stort grattis till en kär vän och hennes pojkväns eviga kärlek! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0