jag kan verkligen sakna det

jag kan verkligen sakna det. stallet alltså. och hästarna. eller snarare hästen. doften av hö. sätta sig på cykel. cykla den korta biten. parkera cykel. öppna dörren, snabbt tända lampan så jag ser var jag ska gå. släcka lampan och ta de tre trappstegen ner till stallet, öppna den andra dörren och tända lampan. känna alla dofter. mocka. rensa huvudet med tankar, lösa stora och små problem. få livet att kännas bättre. göra mat. borsta. känna mjuk vinterpäls under fingrarna, eller väldoftande försommarpäls. sadla. tränsa. och ge sig ut i skogen. lyssna på naturen. f l y g a fram. hoppa av, tränsa av, sadla av. släppa ut i hagen och ge mat. titta på det vackraste världen har sett medan hon tuggar på höet. ja, jag kan verkligen sakna det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0