Jag blir så TRÖTT!

Det kommer ett konstigt knäppande ljud från min cykel, och med tanke på kommande l o p p så tänkte jag att det är bäst att lämna in den. Så efter en riktigt tung och lång dag på jobbet går jag in i cykelaffären.

Jag: Jag har lite problem med en knäppande kedja, skulle du kunna titta på det?
Han: Jaha, vi går och tittar på det... (suck)

Han snurrar på pedalerna men hör inget ljud. Sätter sig på cykeln och cyklar en liten sväng. Då hör han knäppet.

Han: Ja, sånt här är ju svårt att lokalisera...
Jag: Ja, men skulle du kunna ta in cykeln och titta på den?
Han: Nej, för det ger ju ingenting att jag hänger upp den om det är vid belastning det knäpper. Det låter som en vajer som slår emot. Typiskt sådant ljud.

(jaha tänker jag, och var i hela friden ser du en vajer som slår emot?!)

Han: Ja, du är ju inte den första som kommer idag med det här problemet.
Jag: Jaha, tack för hjälpen då...

Jag blir så TRÖTT! Arbetar man på en cykelaffär och jag kommer och ber om hjälp och är villig att betala för att någon ska titta på cykeln, då förväntar iallafall jag mig lite bättre service!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0